Nee, geen plagiaat maar WEL mijn eerste associatie! (Een script-idee voor een nieuwe Jiskefet aflevering?)
Laat ik voorop stellen dat ik in mijn publicaties hier of op Facebook of waar dan ook menigmaal dingen schrijf die zelfs de spellingcorrector niet meer herkent en vaak stukken publiceer zonder na te lezen. Dus wil er wel eens wat "scheef" staan en zal ik de laatste zijn om over typefouten te zyken (LOL!) Maar ik ben geen klantenservice en ALS ik formele brieven schrijf, staan er echt geen banaliteiten in.
Ter info:
Vorige week zijn mijn portefeuille en iPhone gestolen. (Dat verhaal houd u nog van mij tegoed.) Gelukkig heb ik een ABN-AMRO Standby Service. Dus één telefoontje en al mijn ontvreemde/verloren betaal-, credit-, club-, noem-maar-op passen worden geblokkeerd.
Inderdaad! Het werkt! Zo kreeg ik -zeg maar - binnen 24 uur nieuwe betaalpassen en klantenkaart van groothandel Sligro! En, een dag later, bericht dat mijn Credit Card in aantocht was en een nieuwe Ziektekosten Verzekeringskaart. Na 6 dagen (inclusief week-end) ontving ik van Sligro concurrent Hanos het volgende, verbijsterend schrijven:
LETTERLIJK! (met mijn noten als: [!] of dergelijke tussen [rechte haakjes] dus....)
Gecahte[!] heer de Leeuw,
Hierbij stuur ik u een kopie van de fax die u 22-06-2010 [01:40 !] naar ons gefaxt heeft. [Ik heb, gij/u/jij hebt, hij heeft,...]
Ik heb daar een aantal vragen over...
1. Als ik het klantnummer [edit] intoetst [!] dan kom ik uit op: [edit] [edit] Nederland met dhr [edit] en dhr de Leeuw als inkopers. Inkopers kloppen wel maar de tenaamstelling niet.
2. Als ik zoek op postcode 1101 BE SOS International (wat boven uw fax staat) kom ik uit op klantnummer [edit] met als inkoper dhr [edit].
3. Wat is de juiste tenaamstelling?
We kunnen het klantnummer laten vervallen en een nieuwe maken, maar dan moet wel duidelijk zijn om welk bedrijf het gaat,hetgeen nu niet helemaal duidelijk is. [,]
Gaag [!] zien wij uw recatie [!] tegemoet. Daarna kunnen wij uw verzoek in behandeling nemen.
Reactie [? Oh, recatie dus] kunt u sturen naar : Hanos Amsterdam
Postbus 94980
1090 GW AMSTERDAM
of mailen naar "klantbalie amsterdam@hanos.nl" [uiteraard blijft er dan alleen amsterdam@... over als link]
Met vriendelijke groet
Hanos Amsterdam
Klantenreceptie
<> Einde originele brief met [opmerkingen/weglatingen] van ondergetekende.
[PS: Hoewel er zelfs 2 maal in die fax staat : "Amsterdam Zuidoost" is de handgeschreven enveloppe geadresseerd.... Amsterdam Zuid-Oost. Maar ach, ik wil ook altijd Oud-West schrijven... LOL!]
Eerlijk gezegt... IK snapte er ook niets van.... tot ik de bijlage zag... LETTERLIJK!
SOS International
Hoogoorddreef 58
1101 BE Amsterdam
[tel] [fax]
Aan: Hanos [adres, tel, fax] Dossier: [edit] Behandelaar: [edit] Datum: 22-06-2010 tijd: 1:40:43
__________________________________________________________
KAARTBLOKKERING
__________________________________________________________
MELDER
naam: DE HEER [edit]
tel: [edit]
status identiteitsbewijs: Gestolen
KAARTHOUDER
naam: [edit] Adres [edit] tel [edit]
KAARTGEGEVENS
Hanos, [klantnummer, etc, etc]
VOORVAL/GEBEURTENIS
Reden: Diefstal
Datum en tijd: 22-06-2010, 1:15:00
*GELIEVE BOVENSTAANDE KAART ONMIDDELLIJK TE BLOKKEREN*
<<< einde orig. faxbericht met [weglating]
Goeie smorgens zeg! Kwaliteit zit blijkbaar niet alleen in de producten maar ook in het personeel en waarschijnlijk ook in de bedrijfsvoering? Diefstalmelding komt bij een "goeiesmorgens juffroew Janny" binnen? "Dezelfde" fax is overal terechtgekomen en behalve banken, ook Sligro groothandel, Agis Zorgverzekeraar, ... reageerden prompt met een brief en nieuwe kaart ter vervanging van de gestolen kaart. Tja... Nog niets van de MAKRO gehoord na een week. Zou daar ook goeie smorgens een juffrouw Janny ronddarren, zich waarschijnlijk af vragende wat SOS zou kunnen betekenen alvorens ze mij 3 vragen gaat stellen?
Grappig... ik zou "tennaamstelling" schrijven maar het blijkt toch tenaamstelling te zijn. Dat is te?minste weer wat bijgeleerd? :)
ReplyDelete